Polskie kanały radiowe

Współczesny człowiek ma do czynienia z radiem już od ponad stu lat. O ile na początku wyboru stacji radiowych praktycznie nie było, o tyle dzisiaj znajdzie się coś dla każdego. Osoba chcąca słuchać radia podczas wykonywania codziennych czynności, może się zdecydować na jedną z wielu rozgłośni. Jak zatem wygląda polski rynek radiowy?

Najstarszym graczem na polskim rynku radiowym jest oczywiście Polskie Radio. To skupia pod swoimi skrzydłami cztery kanały ogólnopolskie oraz całą sieć rozgłośni regionalnych. W ofercie narodowej rozgłośni znajdzie się coś dla ludzi starszych, młodszych oraz lubiących praktycznie każdy gatunek muzyki. Jako że Polskie Radio jest nadawcą publicznym, słuchacze mogą się cieszyć mniejszą ilością reklam oraz mniej komercyjnymi audycjami.

Kolejnym, ogromnym nadawcą na rynku polskim jest Grupa RMF. Ta kusi słuchaczy ogólnopolskimi kanałami RMF FM i RMF Classic. Ponadto proponuje jeszcze piętnaście rozgłośni RMF MAXXX. Jednym z większych konkurentów Grupy RMF jest Eurozet. W jego ramach słuchacze mają do czynienia z Radiem ZET, Chilli ZET oraz Planeta FM. Ponadto Eurozet stworzyło również trzy rozgłośnie Antyradia.

Kolejnym, poważnym graczem rynku radiowego w Polsce jest także Grupa Radiowa Time. Największą jej marką jest Radio Eska. Jest to ogólnokrajowa stacja, która posiada serwisy regionalne przygotowywane przez 37 rozgłośni (chociażby Eska Bydgoszcz). Ponieważ zdobyła ogromne zainteresowanie wśród młodych słuchaczy, regularnie pojawia się w rankingach stacji o największej słuchalności. Popularnością w ramach Grupy Time cieszy się jeszcze ogólnokrajowa Eska Rock. Tutaj muzyka ma już raczej ostry charakter. Ponadto rozróżniamy jeszcze osiem rozgłośni VOX FM i 5 jednostek Radia WAWA.